Viser innlegg med etiketten erteblomster.hage.. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten erteblomster.hage.. Vis alle innlegg

onsdag 11. september 2013

En liten tur ut i hagen mellom regnskurene .

Jeg klager ikke på regnet, her var det så tørt at blomstene
så helt slappe og blasse ut.



Kaprifolium har kommet med en populær blomst 
blant insektene.


Fine bær og farger.



Ringblomster og sommerblomster,
de store bladene er stokkroser som jeg håper kommer med 
flotte blomster til neste sommer.
(de er sådd i år)


Blomsterlin er så fin sammen med ringblomster.



Etter at jeg fjernet alle frøkapslene på erteblomstene har
de kommet med mange nye blomster.


Litt regn tunge fargeklatter.


Mmmm så godt,
humla vet å sette pris på den fine høsten
og alt den har å by på.

Klem fra Marit.


mandag 15. juli 2013

Bambus gjerde ,

er ikke det peneste jeg vet. 
Vi satte det opp i fjor og plantet flere klatreplanter som
skal dekke gjerdet mest mulig.
Det skal bare fungere som ett skille mot ett jorde.



Kaprifolium ,,tellmanniana,, har klatret og vokst veldig bra
på ett år.


Noen sommerblomster er det også plass til.


Noen klematis er satt innimellom og blander seg med
kaprifolium og gjør det fargerikt og artig.


Klematis er en takknemlig plante og greier seg godt
med bare formiddags sol.


Og klatre det kan den.


Litt høyere opp der det er mer sol har jeg sådd erteblomster.
Og
klatre ekspertene humle og villvin er også på plass.


Dette er ett enkelt og ganske billig alternativ til gjerde,
men jeg synes det fungerer som jeg hadde tenkt.
Og det blir sikkert bare finere med tiden.

God ny sommer uke.
Marit.

onsdag 19. juni 2013

BBB-Bare Blomster Blogg .

FFF-Farger, Frodig og Fint.


Fuksia, tårer.
Den med rosa\lilla blomst (med navnet bauty) har større blomst
en hele planta tilsammen.
Jeg bestilte den fra en nettbutikk og den var bitte liten,
ikke hadde jeg trodd at den ville overleve.


Erteblomster i farta, det er satt opp hønsenetting
rundt for å holde de oppe og for at de har noe å klatre på.


Akeleier og alle den staude sortens finurlige blomster og farger.


En Pion har sprunget ut i blomst,
og de er like velkommen hver sommer.

Marit.

torsdag 6. juni 2013

Markblomster og litt til .


Jeg gikk en tur på skogen i dag for å trimme litt,
av erfaring kan jeg ikke ha med kamera hvis pulsen skal opp.
Men en stor bukett med blomster greide jeg og plukke med meg uten å stoppe.
 Jeg var nok litt av ett syn der jeg trava i veg og bare sank ned i knebøy i fart og knep av en blomst her og der.

Det er så vakkert i skogen nå med blomster og grønne trær.


Knoll begonia har kommet med blomster og masse knopper.
Den hvite med mørke blader er min favoritt.


Den gamle vedkassen har blitt blomsterpotte i år,
jeg har boret noen hull i bunn.
Her har faktisk en erteblomst kommet alt, disse erteblomstene
tok jeg frø fra hagen i høst.
Den med store blader er gresskar og trives vist godt,
de som henger over kanten er jeg ikke sikker på ennå.
Det er alltid like spennende med vet ikke planter.

Takk for alle de hyggelige kommentarene på
mitt forrige innlegg.
Klem fra Marit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...