Viser innlegg med etiketten Kaprifolium. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Kaprifolium. Vis alle innlegg

onsdag 16. oktober 2013

Himmel, vann og kaprifolium .

Dette er ett bilde fra en tur tidligere denne uken,
i dag er det overskyet og det minner mer om høst igjen.


Ha en strålende onsdag.

Marit.


Linker.
My Sky # 16
TIna`s PicStory Ein Stuck Himmel # 93

onsdag 11. september 2013

En liten tur ut i hagen mellom regnskurene .

Jeg klager ikke på regnet, her var det så tørt at blomstene
så helt slappe og blasse ut.



Kaprifolium har kommet med en populær blomst 
blant insektene.


Fine bær og farger.



Ringblomster og sommerblomster,
de store bladene er stokkroser som jeg håper kommer med 
flotte blomster til neste sommer.
(de er sådd i år)


Blomsterlin er så fin sammen med ringblomster.



Etter at jeg fjernet alle frøkapslene på erteblomstene har
de kommet med mange nye blomster.


Litt regn tunge fargeklatter.


Mmmm så godt,
humla vet å sette pris på den fine høsten
og alt den har å by på.

Klem fra Marit.


mandag 15. juli 2013

Bambus gjerde ,

er ikke det peneste jeg vet. 
Vi satte det opp i fjor og plantet flere klatreplanter som
skal dekke gjerdet mest mulig.
Det skal bare fungere som ett skille mot ett jorde.



Kaprifolium ,,tellmanniana,, har klatret og vokst veldig bra
på ett år.


Noen sommerblomster er det også plass til.


Noen klematis er satt innimellom og blander seg med
kaprifolium og gjør det fargerikt og artig.


Klematis er en takknemlig plante og greier seg godt
med bare formiddags sol.


Og klatre det kan den.


Litt høyere opp der det er mer sol har jeg sådd erteblomster.
Og
klatre ekspertene humle og villvin er også på plass.


Dette er ett enkelt og ganske billig alternativ til gjerde,
men jeg synes det fungerer som jeg hadde tenkt.
Og det blir sikkert bare finere med tiden.

God ny sommer uke.
Marit.

mandag 8. juli 2013

Noen blomsterbilder og ett nesten nytt bed .




Kaprifolium, den har fine gul\orange blomster.


Ett bed har blitt strammet opp for det så ganske stusslig ut.
Det var fylt med bark og ugress, nå er ny jord og planter på plass.

Else hjørnet har jeg døpt det, jeg bestilte flere stauder av ElseT som
har fått plassen sin der.



Her har valmuer frødd seg selv, litt tett kanskje men flott.


Erteblomster og gresskar.


Denne klokkestauden er blitt kjempestor og er
helt makeløs med blomster.
Jeg vet ikke navnet.

Ha en ny strålende sommeruke.


lørdag 13. oktober 2012

Bilder 13 oktober ,,,

Grått , vått og kjølig men en liten tur ut ble det i dag også.


Ellers har jeg laget meg ett plante-rom i kjelleren denne uken.
To nye vekstlamper har jeg kjøpt , bord , jord og potter står klart
til bruk .


Men jeg får tålmodig vente til i januar\februar før jeg setter igang 
igjen.
Artig blir det å la plantearmen begynne litt tidligere og ha ett rote- rom med god plass .


Fyr i ovnen , ny-traktet kaffe og stabilt sideleie i sofaen er ikke
så verst nå kjenner jeg. 

God lørdag


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...