Og ser på hage og blomster bilder fra juli-2013,
der er det veeeldig mye og velge fra.
Noe må jeg velge så da begynner jeg
med en av mine diller i sommer.
(klikk på bildene hvis du vil se de større)
Pelargonia.
Det var nok noen som mistet en liten avlegger her og der,
men så fikk de tilbake en de ikke hadde da.
Og så fortsetter med mange liljer,
fargerike, vakre.
Noen av dagliljene så jeg blomst på for første gang i sommer,
men de fleste kom så fint etter flere års blomstring.
I år var det ikke så mye liljebiller som gjorde skade,
men nå må det sies at jeg har lært opp alle i huset til
å gå hardt til verks hvis de skulle se disse røde gnafsebillene.
Hvite liljer er en av mine favoritter.
Juli er måneden for sommerfugler også,
de flakser lydløst fra blomst til blomst.
Georginer ble også en spennende dille i sommer,
siden jeg hadde sådd og fått til mange planter var det
så spennende og se hvilken farge og form de fikk.
Mange planter rakk å sette knoller og røtter som jeg tok
opp i høst.
De skal selvfølgelig i jorden til våren.
Til slutt må jeg ha med salvie-dillen,
maken til flott fargekart de laget var helt uventet.
Jeg klippet de ned i juni og i juli sto de
enda kraftigere og finere i blomst.
Her har jeg sanket frø, de er ettårige
men jeg regner med at de popper opp her og der
og har frødd seg selv også.
Ha det strålende om du er her eller der,
og takk for at du titter innom hos meg.
Marit.