Viser innlegg med etiketten blomsterportrett. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten blomsterportrett. Vis alle innlegg

tirsdag 5. august 2014

Graver litt her og graver litt der ,,,

Nå har jeg endelig fått ryddet i bedet ved trappa,
her var det så igjengrodd med ugress og stauder.

Jeg hakka meg gjennom masse tufser med røtter og fikk det bort,
staudene er reddet og ny jord er fylt på.


Og nå er det plass til noen løker til høsten.


Her har jeg gravd ned en kjele som jeg har støpt tre potter
og en rekved stubbe i.
I denne kan jeg bytte ut blomster som passer til årstiden,
Primula på våren, sommerblomster eller lyng på høsten.

Noen blomster portrett.


Valmue.


Kongslys.








Erteblomst og kaprifolium.



Mange stauder har blomstret for andre gang,
det er ikke hver sommer en opplever det.

Marit.

fredag 25. juli 2014

Lilla og rosa blomster fra hagen i dag.

Her blir det ikke mye hagearbeide om dagene,
det er rett og slett for varmt å være i solen.
Men vannslangen har jeg blitt god-venn med,
morgen og kveld.


Ferietid er jo kos, 
strandliv og sene ute-kvelder med grilling.


I dag var det 25 grader i vannet ved fjorden,
det er helt fantastisk og rusle ned og bade litt noen timer på det varmeste hver dag.


Det er vel dette jeg drømmer om hele vinterhalvåret.


En god bok og tid til venner og familie.


Men plutselig var det fredag igjen gitt, dagene går i ett.
Her i huset er det siste ferieuke men det er så mye igjen
av sommeren som bare må nytes.


Jeg ønsker dere en fin sommer helg.

Marit.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...