søndag 12. mai 2013

Vårtegn fra vestfold # 9 og helgegleder # 25.

De to tingene henger jo litt sammen,
spesielt for sånne hage-mennesker som meg.


Jeg kan ikke skryte av noe plagsom varme selv om solen viser seg
innimellom regnskurene.
Men det vokser og gror, jeg må faktisk snart klippe plenen.


Ruteliljer, og de første lilje-billene er tilintetgjort.


Fiol.


Ett litt merkelig bilde,,,,
Dette er klematis pølsa mi av hønsenetting.
Det artige er at begge de klematisene (en hvit og en blå med små blomster) kommer med mange fine skudd.
Jeg laget den i høst og har stor tro på at den kan bli fin
når den klatrer over toppen og henger ned.


Dette er Knerten som sover, jeg er hundepasser noen dager.
Det er vist slitsomt og være hos tante hehe.
Det er koselig med besøk og en tur venn (Åsemor-pusen er ikke enig).

Vi du se flere vårtegn klikk HER I hagen ved skauen.
og
vil du se flere helgegleder klikk HER Vivishagerom.

Jeg ønsker dere en fin ny uke.

22 kommentarer:

  1. Det är ju SÅ HÄRLIGA tider att sväva omkring i trädgården. Aldrig blir väl kameran använd så mycket som nu:) Hoppas solen kommer tillbaka till dig och ge djuren en varsin puss på nosen, från Sverige.

    Solskenskram / Therése

    SvarSlett
  2. våren är väl den härligaste tiden när allt börjar blomma :)

    SvarSlett
  3. Hei
    Ja, vårtegn og helgegleder hører sammen! Tenk at du allerede har rutelilje i blomst. Jeg gleder meg til mine kommer :) Nå er det så mye glede fremover, at det nesten bobler.
    Hønsenettingen din var super smart. Gleder meg til å se den når klematisen blomstrer. Veldig hyggelig å ha deg med på helgegleder, som alltid.

    Klem

    SvarSlett
  4. Så herlig å se bilde av ruteliljene! Mine er i knopp. Er det virkelig liljebiller på disse og? Jeg er så lei av billene på martagonliljene mine. Ønsker deg en fin søndagskveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. takk for svaret på min blogg. Bare å plukke, altså.

      Slett
  5. Artig idé med klematispølsa! Spent på å følge utviklinga der.

    SvarSlett
  6. Så artig hønsenetting-pølsa de er!...smart:)
    Og nydelige ruteliljer...jeg håper på blomstring av de til neste år:)
    Men som det gror...:)
    Ha en god ny uke:))

    SvarSlett
  7. Fine ruteliljer og smart "pølse".Ha ei fin uke.

    SvarSlett
  8. Så deilig at ruteliljene er i full blomst. Imponerende at du får dem til, de skal visst være lunefulle. Jeg synes klematis-nettingen var utrolig stilig, og bildet var spennende!

    SvarSlett
  9. Flotte vårtegn hos deg i dag! Ruteliljer og liljebiller hører dessverre i sammen. Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  10. Flotte bilder, og klematispølsa di var en enkel, men knallgod ide. :-)

    SvarSlett
  11. Så langt det er kommet i hagen din, æ fikk ikke opp mine ruterliljer ifjord ;/
    Men det spretter nu opp masse rart i bedene mine, men det er nu ennu ei stund til noe blomstrer av de løkene æ satte ned i høst ;)
    Men nu meldes det om sol og fine tempraturer opp mot 20 g utover i uka, så stemmer det , blir det vell fart her og :)
    Så fint at du har knerten på besøk :)

    Ha en fin kveld,

    Lisbeth :)

    SvarSlett
  12. Tänk att vädret egentligen aldrig är perfekt för oss trädgårdsfreak! Här har det varit sommar - på dagarna - men ganska kyligt framåt kvällarna, så någon middag på altan har det inte blivit ännu. Fast ta ett glas vin därute innan maten och grilla, det har man kunnat göra. Men nu vill jag ha varma kvällar också....fast lite mer regn skulle inte sitta ivägen. Har gödslat (strollat) i helgen och var tvungen att vattna efteråt, vilket kändes fånigt då det någon dag innan hade kommit 15 + 5 mm. Ja, ja - man är aldrig nöjd!! *fniss*

    SvarSlett
  13. Fina bilder från din trädgård. Vi har fint vårväder men jag önskar att det kommer lite regn för vi har jättetorrt i marken, vi får dra fram vattenslangen och vattna. Ha en skön vecka i trädgården/CArita

    SvarSlett
  14. Fine vårtegn og helgegleder:)
    Jeg synes bedet ditt ser fint ut og varsler og snarlig fargeeksplosjon.
    Ruteliljene er flotte.
    Blir spennende å se hvordan det går med klematispølsa!

    SvarSlett
  15. Herlig :) I dag sender jeg daglilje til deg, jeg er treg, men først i helga fikk jeg spadd opp bedet den sto i, så det kommer :)Mulig det følger med litt jord, men jeg har ikke snegler i hagen, ingen skvallerkål eller brennesle.
    Ha ei herlig uke, Marit.

    SvarSlett
  16. Beautiful flowers, garden it is a beautiful place:) Greetings

    SvarSlett
  17. Dejlige vårtegn - her er vi også begyndt at klippe plænen nu. God mandag fra mig.

    SvarSlett
  18. Våren er herlig. Jeg ønsker deg en kjempefin uke
    med sår, planter, dyrker og nyter til solskinn.
    Hjertelige hilsen Viola.

    SvarSlett
  19. ...jeg vet ikke, var det riktig så og du sår?
    Klem Viola

    SvarSlett
  20. Det ser da virkelig ut som om plantene dine bryr seg døyten om det er sol eller ikke:) De vokser og gror. Artig med hønsenettingsprosjektet. Det blir fint. Der ga du meg en ide. Jeg har kun satt netting rundt for at ikke jordrotter eller mus skal gnafse dem i stykker. Nå kan den få flerbruksnytte:)

    SvarSlett
  21. Det hønsenettingprosjektet ser spennende ut, Marit. Gleder meg til å se fortsettelsen.
    Jeg bor i Vestfold jeg også, men mine ruteliljer er kun grønne stengler foreløpig. Hm, du må ha en spesielt solrik tomt?

    Tenk om vi en gang kunne treftes. Over en hageprat? Det hadde vært koselig. Vet om hagebloggtreff her i vårt fylke?

    Fin mandag i regnværet fortsatt.

    SvarSlett

Takk takk for dine ord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...