Jeg var nede i planterommet for å vanne og se over
planter som skulle vært i dvale nå.
Det er mørkt og kjølig der så jeg ble ganske forundret da
jeg så masse grønne blader.
Sjokolade Cosmos sto med masse lange vannskudd,
de klippet jeg ned men nå kommer nye grønne kraftigere skudd.
Jeg tok den med opp i varmen og lyset.
En engeltrompet og fiken-planten har også kommet opp.
Ikke helt sikkert at dette er så lurt,
men det er fint å se det spirer og gror da.
Flere orkideer kommer også med blomster,
jeg glemmer hvem som er hvem så det er alltid spennende
å se blomstens farger og form.
Ute er det kjølig, blåst og hvit,
Vinter med andre ord.
Men en tur ut gjør godt,
solen prøvde å titte gjennom skyene uten hell i dag.
I morgen greier den kanskje det.
Ha en strålende vinteruke.
Marit.


