Viser innlegg med etiketten inne-sysler. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten inne-sysler. Vis alle innlegg

mandag 20. januar 2014

Noen planter har det mer travelt en andre.

Jeg var nede i planterommet for å vanne og se over
planter som skulle vært i dvale nå.
Det er mørkt og kjølig der så jeg ble ganske forundret da
jeg så masse grønne blader.


Sjokolade Cosmos sto med masse lange vannskudd,
de klippet jeg ned men nå kommer nye grønne kraftigere skudd.
Jeg tok den med opp i varmen og lyset.
En engeltrompet og fiken-planten har også kommet opp.
Ikke helt sikkert at dette er så lurt,
men det er fint å se det spirer og gror da.


Flere orkideer kommer også med blomster,
jeg glemmer hvem som er hvem så det er alltid spennende
å se blomstens farger og form.



Ute er det kjølig, blåst og hvit,
Vinter med andre ord.


Men en tur ut gjør godt,
solen prøvde å titte gjennom skyene uten hell i dag.
I morgen greier den kanskje det.

Ha en strålende vinteruke.
Marit.

torsdag 31. januar 2013

Det drypper fra taket, solen varmer og ,,,

Støv og rusk kommer og angriper meg,
vinduene ,,ser ikke ut,,
Men med solen kommer litt energi og virketrang og vips
så fikk jeg vasket noen vinduer i dag,
å du å du det gjorde godt.
(nå er jeg ferdig med selvskryt)


Disse pottene kjøpte jeg for noen år siden,
jeg synes de er fine.

På frø og spire fronten er det nye små overraskelser 
hver dag.

Tomatene spirer, en liten stevia som jeg har overvintret kommer
seg. Noen sommerfugl kvister som har stått i vann i vinter kommer
med små grønne blad(ikke så lett å se på bilde) og
en potte med jordbær kviknet til når lyset ble tent i plante-rommet.



Fiken-treet har fått komme opp i lyset og
satte stor pris på det.


Denne båten seilte forbi i dag når fru Marit slang seg rundt
med vindus-filla, jeg synes den var så rød og fin he he. 

Det går sakte mot vår,
og det er gode tider for oss som liker å få
litt jord under neglene.

Ha en fin kveld.

onsdag 5. desember 2012

Inne dag ,,,

Ikke for det jeg har vært ute å kostet vekk årets første
dun-lette snø fra trappa.
Men ellers fyrer jeg og har det aldeles utmerket inne.
Det hender jo at noen hybelkaniner må lures inn i støvsugeren
og at skittenstøy dunken roper om hjelp.

Det er helt greit det for
det er så kaldt ute og det blåser nordavind fra alle kanter,
med andre ord det er vinter.


Litt julepynt har sneket seg inn både her og der.


Og Jule kaktusen blomstrer og har masse fine knopper.


Dette sofa-vraket her ser nesten død ut, men når jeg pirker litt
bort i henne orker hun å lette litt på gluggene før hun
faller inn i dyp koma igjen.


Ha en fin dag.

torsdag 22. november 2012

Grått ute men grønt inne ,,,

I går bel det en tur (eller skal jeg si en dag) på IKEA,
det går ofte litt tid når en først stikker nesa innom der.

Det var noen julegaver som skulle handles, men noe til heimen
er ikke å unngå når en har ,,litt kjøprtryne,,


Nytt teppe til sommerstua og det ble veldig grønt,
jeg tror jeg er ganske fornøyd.
Det er varmekabler her men om vinteren synes jeg det
luner godt med ett teppe under tottelottene.


Denne Orkideen falt jeg for, 
se den har liljeblader. 


Noen søte kopper fant også vegen opp i 
handlevognen.


Åsemor måtte teste det nye teppet og hun er helt
sikker på at hun likte både farge og kvalitet.

Jeg ønsker dere en fargerik og fin dag.

onsdag 31. oktober 2012

Det handler om å ikke kjede seg.

Nå vet ikke jeg hva ,,kjede seg er,, men det skal vist være veldig kjedelig he he.




I dag er det vått, grått og inne-vær så dette blir noen av mine prosjekter i dag.





Tøffel strikking, det er så mange tråder som skal festes 
og så skal de i vaskemaskinen for toving (julegaver).


Brød til heving. Egen slompe oppskrift så spenningen er der om det blir slagvåpen eller nam nam brød.


Disse løkene skal bli ,,sette i potter  med jord og grave ned i snøen prosjekt,,ikke nok snø ennå.
Jeg har ikke prøvd det før så jeg må vente helt til våren for å se resultatet. Men jeg krysser fingrene for at jeg kan ha fine løk blomster ved trappa til våren.

Ha en fin onsdag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...