Viser innlegg med etiketten Himmelen. Ved sjøen. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Himmelen. Ved sjøen. Vis alle innlegg

lørdag 8. februar 2014

Noen timer med sol i går ,,,

var som å få ett friminutt etter flere uker med regn
og ruskevær.
Men som sagt varte det bare noen timer før tåke og
regn kom i kjent stil tilbake.
Men dette er  helt klart mine
Helgegleder # 54 hos Vivishagerom


Himmelen speiler seg i sjøen.


Masse is har samlet seg i bukta.


Så mye enklere det er å komme seg ut
når solen skinner.
Jeg kjente faktisk at solen varmet meg i dag.


Jeg ønske alle dere mødre med en fin
morsdag i dag.

Jeg var så heldig å få flotte roser av gutta mine
,,nydelige,,

Klem fra Marit.

onsdag 11. desember 2013

Når tåka letter ,,,

Litt, en liten time eller noe sånt .
Her ved kysten på Østlandet er tåkeluren på denne årstiden
helt vanlig å høre.
Tåken kan bli så tykk at du kjenner deg ikke igjen i terreng eller 
på fjorden.

Noen bilder med og uten tåke fra min tur i dag.






















Klem fra Marit.

tirsdag 19. november 2013

I det morgentåken letter ,,,

Og i det solen slipper igjennom virker det som alt blir stille.
Ikke ett måkeskrik og ikke ett vindpust,
det blir nesten så en holder pusten selv også noen minutter
og bare venter.


Jeg hadde brød til svanene i sekken men de var ikke 
å se i dag.


På en så fin november morgen er det så fint å sitte litt på yndlings-krakken min langs kyststien og bare kope og glane ut mot sjøen.


Utsikten fra krakken.


Og vips så hadde solen fått tak og tåka var nesten helt borte.
Da hadde jeg fått ladet batteriene mine for denne dagen,
så da er det hjem å få brukt energien på noe fornuftig.

Jeg håper dere har hatt en fin dag også.

Klem fra Marit.


onsdag 13. mars 2013

Litt vinter og litt vår i lufta .

Det lukter vår, jeg hører vann som renner og fuglene som synger,
 jeg ser bare flekker på bakken og knopper på trær som snart
spretter.
Men mars er ofte to skritt frem og ett tilbake for når solen ikke 
er fremme og varmer minner det mest om vinter ennå.

Himmel bilder.


Bildene er tatt på Krok, ei vik langs mine turveger.




Linker.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...