tirsdag 31. mai 2016

Det er ikke bra for luktesansen,,,,

Men det skal være bra for kjøkkenhagen.
Brennesle stått i bøtte en stund(1-3 uker det kommer ann på hvor varmt det er), jeg tynner det ut med ca 1 liter i 
 en vannkanne og det har fungert bra.




Gjødsle må en jo gjøre og brennesle har jeg jo myyye av.


Sukkerert, bønner, reddik og mye mer fikk en
 liten matpakke i dag.
(Hvis du skulle lure på alle pinnene og armeringsjernet i kassene er det for at min kjære katt ikke skal bruke kjøkkenhagen som do)


Her er en gresskarplante å den har fått en liten venn.
Padden på den grå steinen er der hver dag og spiser snegler.
Planten står ved komposten så takk for hjelpen sier jeg.


Paprika, tomat og slangagurk.


Å så må jeg bare vise noen pelargonia i blomst,,vakere,,

Ha en fortryllende kveld, dag og uke.
Marit.

18 kommentarer:

  1. Så mye spennende du hadde i grønnsakshagen!
    Her har katten prøvd å lage seg kattedo i det nye jordbærbedet mitt,kremt,så noe må gjøres!
    Får legge ned noen pinner rundt jeg og,å håpe vi slipper problemet fremover;)

    Ønsker deg fiiiine hagedager!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  2. Usj, ja brenneslevann lukter ikke godt, men jeg tror jeg også skal lage det snart. Morsom pelargonietrapp. Ha en riktig fin uke. Rita

    SvarSlett
  3. Hello Marit !

    Thank you for these beautiful pictures of the garden, and plants !

    Have a great wednesday

    SvarSlett
  4. Så många olika växter du har! Hoppas du får tur med alla!

    SvarSlett
  5. Neslevann er flott gjødsel for plantene :-) Jeg prøvde det i fjor, men må inrømme jeg ga opp prosjektet etter hvert. Lukten ble for ille inne i skogen hvor jeg hadde "blandevannet" ;-)
    - Så flott du har fått deg en liten alliert i kampen mot sneglene. Den blir nok fort en ganske stor frosk om snegler står på menyen hver dag ;-)
    Ha en fin dag
    Stein

    SvarSlett
  6. Ale pięknie wszystko rośnie. Ja mam niestety tylko ziółka na balkonie :) A czemu nie ma kota na zdjęciach?

    SvarSlett
  7. Det äxer så det knakar hos dig ser jag, det är likadant här men just nu MÅSTE jag fixa någon skuggväv. Eller rättare sagt något att hänga upp dom 5 chiffonggardiner jag bestämt mig för att använda för närvarande. Min gubbe ka in till Hemse idag och då ska han köpa något vettigt. Vi har försökt med myggskydd och kardborband, men det är så varmt där inne att dom lossnar i värmen. Blir det gardiner blir det tre blå och 2 syrenfärgade, kan bli rätt snyggt men det är egentligen lila jag vill ha. Sen gäller det att se om dom fungerar som skuggväv också.....
    KRAM
    Susie

    SvarSlett
  8. Så frodig å fint det er hos deg! Jeg må være verdens heldigste katteeier, for mine to katter gjør ikke fra seg i hagen i det hele tatt :) Oi!!!Bare de ikke bruker blomsterbedene til noen av naboene som do i stedet!!! Jeg har ikke fått klager ennå heldigvis, så kanskje de har do i skogen :) Her er det regn og innetid i dag, håper det blir en bedre hagedag i morgen! Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  9. Hi. Your plants have grown very well. Cat barriers are really clever.

    SvarSlett
  10. Så mykje spennande du styre med i hagen din.
    Du er ei dame med knallgrøne fingre.

    Klem

    SvarSlett
  11. Takk for tips. Padde vil jeg også ha! Den får nok snegle å spise. Og blomstene dine blomstrer. Det gjør faktisk snart mine også. Bare vent å se! Nyt kvelden kjære du! Klem fra Birte

    SvarSlett
  12. Så langt det er kommet hos deg! Bor vi i samme land, tro?
    Artig å se de fine pelargoniene dine!
    Det kommer blomsterbil hit om ca 14 dager. Nå er det varmt og fint, men plutselig så kommer det ei frostnatt. Kaldere til helga.....

    God natt fra Ingunn

    SvarSlett
  13. vad härligt med alla dessa pelargoner Nu är det allt sommar. Nässelvatten är bra.
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvarSlett
  14. Herlig dine vakre pelargoniener. Så fint hvis vokse grønnsakker planter :-))
    Jeg må endelig også... nelse... tusen takk for tips Marit.
    God kveld deg og riktig god uke fortsatt. Klem fra Viola

    SvarSlett
  15. in a good growth! Looks nice!

    SvarSlett
  16. Så fine pelargonier du har!
    Fint å kunne bruke brennesle til noe :-)

    SvarSlett
  17. Certainly his garden was well fertilized !!!!Hehehe...
    The geranios are very gorgeous !!!!!!
    A meow of Frida

    SvarSlett
  18. Det lukter ikke godt i varmen det der,nei ;) Men det er veldig bra gjødsel for plantene. Takk for påminnelsen, jeg har masse brennesle her.

    SvarSlett

Takk takk for dine ord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...