søndag 21. februar 2016

Opp fra den kjølige og mørke kjelleren ,,,


å inn i lyset og varmen.

I dag har jeg begynt å se over mine pelargonia,
de har begynt å sette vannskudd å måtte klippes litt ned.


De fleste er det liv i men noen har nok takket for seg,
det må en vel bare finne seg i.


Problemet er at det blir veeeldi mange som skal 
få vindusplass.
Jeg må vente en måned til før jeg varmer opp drivhuset.
Vinteren er vel ikke helt over,
å mitt drivhus er ikke bra nok for mange dager med
kulde.


De minste plantene har stått oppe i vinduskarmen
å har greid seg bra.
Noen har lite jord så jeg får fylle på litt å bytte
til litt større potter.


Denne er faktisk i blomst nå,,vakker,,


Det blir stas å flytte ut å pynte opp i ute-rommet,


å se pelargoniaene i blomst igjen.

Ha en fin dag mens vi venter på våren.

Marit.

22 kommentarer:

  1. Så mange fine og koselige pelargonier. De er bare nydelige, og grafiske allerede med bladverket. Jeg deler din begeistring!

    SvarSlett
  2. Så flotte pelargonier, og så mange du har. Nydelig bildet av uterommet, blir nok stas å flytte de ut når temperaturen tillater det. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Tenkt at det allerede er på tide, og vekke liv i plantene.Ser jo fine ut disse da, Marit.
    I vinter har jeg hatt mine i stua, og det har fungert bra. Kanskje jeg kan skifte litt jord, og gjødsle litt snart.
    Ha en fortsatt fin søndag. Klem Vivi

    SvarSlett
  4. I love those flowers and plants ! So beautiful

    !!! Thanks Marits !!!

    SvarSlett
  5. Ja du nu är det dags det går fort nu. hoppas det är vår på riktigt snart 30 dagar till den normala våren står det här. Hoppas den kommer lite tidigare.Jodå jag har också börjat plocka fram pelargonerna än så länge lever alla jag har kollat.Det blir trångt hemma nu ett tag. De som stod i stugan har klarat sig bra så nästa år får nog alla stå där. Några har blommat som din gör. tror det är samma sort.
    Ha nu en fin början på veckan
    kram Meta

    SvarSlett
  6. You have a lot of them, and the elevation of the spring in the garden will be beautifully. Regards.

    SvarSlett
  7. Så flott med alle pelargoniaene! Jeg kan ikke ha så mye i krukker, for jeg har brønnvann, og den går tom i lengre tørkeperioder. Så derfor kan jeg bare ha noen få krukker. I år må jeg jo også ha vann til drivhuset, så de fleste plantene må plantes i jorden. Hadde planlagt å kjøre en haug kvist gjennom kompostkvernen i dag, men været har ikke klart å lokke meg ut... Ha en fin uke! Klem fra Anne-Kristin

    SvarSlett
  8. Intet mindre enn "fantastisk". For en produksjon; jeg er både imponert og misunnelig! Vi står foran en fin tid. Ønsker deg en fin søndag. Klem fra Birte

    SvarSlett
  9. How geranios seedlings !!!! Will be very beautiful when all bloom !!!!
    A meow of Frida

    SvarSlett
  10. Så många pelargonier! Jag har aldrig haft någon, men nu har jag insett att det finns många fina sorter! Får nog köpa en eller ett par :)

    SvarSlett
  11. Du er kjempeflink med pelargonier! Gleder meg til sesongen i bloggen din! Mor hadde grønne fingre, men dem har jeg ikke arva. Strikking derimot er jeg rimelig god på.

    God søndagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  12. Mycket sköna pelargonier!

    SvarSlett
  13. Hei!
    Er det ikke deilig å være i gang igjen? Gleder meg til det blir så frodig som bildene dine viser. Her beskjæres pelargoniaene og det tas stiklinger. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  14. So small and beautiful pelargons You have, sweet little babies, that light red we called 'munankuori pelargonia', I like it!

    SvarSlett
  15. Lindo jardim, belas plantas, boa semana amiga

    SvarSlett
  16. Ja...du sier noe.
    Jeg sjekket mine idag,de fikk litt vann,men det trenger absolutt en stuss i nakken:)
    Må sette igang...men som du sier det tar mye,veldig mye plass:)

    SvarSlett
  17. Er redd mine ikke har klart seg. Første år på lenge uten kjeller.....

    SvarSlett
  18. so many of them! Beautiful!

    SvarSlett
  19. Så flotte. Jeg har ikke fått tatt opp mine fra kjelleren ennå, men nå skjer det snart. Må bare få ryddet spisebordet først, for så setter jeg alle der. :) Hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  20. Ja nu er tia kommet til at vi kan begynne å kose oss med planting :)
    Dette har vi venta på lenge nu , æ har sådd bittelitt igår, skal lage et blogginnlegg nu om det :)

    Ha ei fin uke Marit :)

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  21. You have many pelargon. I hope they will flower nice next summer.

    SvarSlett
  22. Oj, det var litt av en samling du har! Så gøy at en blomsterer allerede:) Nydelig uterom du har!
    Ha en flott dag, Marit!

    SvarSlett

Takk takk for dine ord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...