fredag 27. desember 2013

Nissen er så snill ,,,

I år ønsket jeg meg en mat vakuum-pakker av nissefar i huset,
og det fikk jeg.
Den pakker inn maten slik at maten holder seg mye bedre og lengre
i fryseren, og pakkene med mat blir mye mindre da den suger
ut all luft fra emballasjen.


Jeg får ofte mye fersk fisk som må fryses,
og grønnsakene fra kjøkkenhagen er den jo også genial til.



Maskinen er ikke større en at den går lett ned i en kjøkkenskuff
og er veldig lett og bruke.



Jeg har testet en selvvanningsbag fra Mester Grønn,
den er veldig praktisk.
To ganger på to uker har jeg fylt på vann. 


Og asalea som er så redd for å bli tørr stortrives i denne
potten.
Alle knoppene ser ut til å ville springe ut i full blomst. 


I går hadde vi sol og stille vær,  det var vist bare
en liten puste pause.
I dag er det vind og regn fra alle kanter igjen,
 en får kose seg inne.

Fortsatt god jul og god helg.

Marit.

14 kommentarer:

  1. Hej Marit
    Dejligt at få julegaver man ønsker sig. Kærlighed og skygger- det er bare fint!
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlett
  2. Jeg har også lurt på vakummaskin. Nå har jeg satt det på ønskelista. Fortsatt god jul.

    SvarSlett
  3. En sån där vakuumförpackare vill jag också ha, men då får jag nog köpa en själv! I vårt hushåll så lagar jag all mat och dukar, medan min gubbe dukar av och sköter diskmaskinen - och tar hand om överbliven mat. Och det blir det ganska mycket av, vi är ju bara två stycken. Då sparar han alla glasburkar och så fyller han dom. Visserligen bra, men oj vad plats det tar. Det märks naturligtvis speciellt mycket just nu. Men sen så blir inte det man sparar lika fräscht som när det är vakuumpackat. Alltså får väl jag ge honom en överraskningspresent..... *fniss*
    GOD FORTSÄTTNING
    Susie

    SvarSlett
  4. Den maskinen så veldig praktisk ut! Du har nok vært veldig snill i året som gikk ;-) Den selv vanningspotten hørtes bra ut, den skal jeg få kjøpt meg til sånne vannplanter som jeg alltid glemmer...

    SvarSlett
  5. det är en underlig jul iår. regn ingen snö blåst och varmgrader. helt upp och ner.
    Fin julklapp du fick. den skulle jag vilja ha till min koloni där frysen är så lite.
    Ha några fina dagar nu tills att det nya året knackar på.
    Kram Meta

    SvarSlett
  6. Å så kjempefin gave, den har æ aldri sett før eller hørt om, kor har nissen produsert den hehe ...vilken butikk er den kjøpt i ?
    Her er det mildt og fint, vi har ingen sne men masse is overalt.
    Rolig vær heldivis, men skal vist bli kaldere, men ngen sne .

    Ha en fin kveld, Marit.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  7. Takk for dei gode tipsa. Slik krukke skulle eg hatt til azaleane eg fekk i bursdagsgåve, dei får aldri nok vatn og vanskelege å passe på...
    Her er litt snø og me håper på meir i dagane som kjem så me får gå på ski
    Romjulsklem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  8. Vilken bra köksmaskin och praktisk.
    Och jag fick vårkänslor av din sista bild i inlägget. Ser jätteskönt ut.
    God fortsättning i stugan!

    Kram / Therése

    SvarSlett
  9. Muszę poszukać u nas takiego urządzenia, bo jest przydatne. Kwiaty Ci cudnie kwitną. Zima jest łaskawa jak dotąd. Pozdrawiam.
    I look at us such a device, because it is useful. Flowers bloom you wonderfully. Winter is a kind so far. Yours.

    SvarSlett
  10. Vi har också tittat på en vakumpackare men samtidigt är det verkligen värt pengarna ?

    SvarSlett
  11. Flott julegave. Og den selvanningsbagen var fin.

    SvarSlett
  12. Hvor herlig en gave du fik af nissefar! Må være så fint når du får mange fisk!
    Også en flot header du har fået på! Tak for inspiration i 2013, Marit!

    Godt nytår fra Danmark,
    Dorthe

    SvarSlett
  13. Koselig gaver og siste bilde nydelig:)
    Godt nytt år!

    SvarSlett
  14. Jeg håper at du kan skrive om noen erfaringer etterhvert. Jeg har lest at vakumposene kan vaskes i oppvaskmaskinen. Fungerer det? Jeg har ikke funnet ut hva vakumposene koster og om de finnes i mange størrelser. Og - holder maten virkelig 5 ganger så lenge. Som feks kjøttpudding, som normalt vil holde seg i kjøleskapet i 2 døgn er den OK 10 dager etter i vakum?

    SvarSlett

Takk takk for dine ord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...