mandag 5. august 2013

Blåtoner og litt hvit .

Det kan være vanskelig og skille blått og lilla,
det finnes så mange nyanser og så bestemmer lyset
fargene også synes jeg.


Men blå agurkurt er blå og er så fin sammen med hvit malva .


Prakthjelm ,,Aconitum cammarum,, er bare så flott.


Jeg bestilte noen små Fuksia i våres,
denne heter Blue Sarah.


Stauden Strandveronika, ca 1 m høy og står lenge med blomster.
Den har blitt dobbelt så stor i år og insektene er veldig begeistret
for denne planten.


Sommer floks, de ble sådd på fri-land i mai.
Lilla eller blå ????


Blå himmel i dag,,ennå,,
Regnet er vist ikke så langt unna, men det er sikkert
bra med litt regn også.

Ha en fin ny august uke.
Klem fra Marit.

12 kommentarer:

  1. Elsker bare blått i hagen, og her var mange gode og vakre tips. Strandveronika skal jeg bare ha, superflott staude!

    SvarSlett
  2. Beautiful vieuws of this blue/purple's in your garden Marit.
    Overhere I hope the forecasted rain is going to fall the soil lookes like a dessert.
    Have a wonderful day.

    SvarSlett
  3. Den blåe fuksian var lekker, har aldri sett en blå før :)
    Ellers viser du bestandig så mye fint fra hagen din, Marit.

    Takk for titten.

    Lisbeth ;)

    SvarSlett
  4. Så fine bilder.
    Har ikke så mye blått i hagen, men skulle gjerne hatt.
    Synes blå kornblomst er så flott, hadde det før.

    Fin kveld til deg.
    Klem

    SvarSlett
  5. Nydelige farger! Det er fortsatt mye fine blomster hos deg:)

    SvarSlett
  6. Flotte hvite og blå blomster du har! Jeg synes de to fargene i sammen er så fint. Strandveronika var nydelig :-)

    Ha en fin kveld, Marit

    SvarSlett
  7. Ja, det er sant at blått og lilla ofte går i hverandre. Det er flotte farger uansett, syns jeg :-)

    SvarSlett
  8. Nydelige blomster fra hagen din igjen!!
    Jeg synes det er fint med både blått og lilla, men er enig med deg, det er ikke alltid like lett å bestemme hva som er hva :)
    Strandveronika og Malva var nye sorter for meg, ser fine ut.
    Klem

    SvarSlett
  9. Å kjære Marit, for noen FANTASTISK vakre blomster du viser her. Jeg får lyst på dem alle i hagen min. Utrolig vakkert. Takk for at du deler. Jeg blir så inspirert av å se slike fine bilder som dette. Herlig blåfarge.

    SvarSlett
  10. Nydelige blomster du har! :) Kommet godt med regnet her de siste dagene for oss som har plantet så mye i hagen :) Plantet flere ting i dag. Hagen begynner å se grønn ut :)

    SvarSlett
  11. Mange fine, om de er blå eller lilla. Den fucsiaen var veldig spesiell. Lekker :)

    SvarSlett
  12. Det er nogle skønne blomster du har! Og jeg er helt betaget af vandet i baggrunden. Her gar vi bragende tordenvejr i øjeblikket efter over en måned næsten uden regn. Klem

    SvarSlett

Takk takk for dine ord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...