tirsdag 25. juni 2013

Noen Iris og blått med blomst .

Himmelen har også vært fortryllende blå i dag,
så en nydelig sommerdag har vi hatt.
I morgen er det meldt regn, men det er ikke nødvendig for jeg greier jo å vanne litt i hagen selv da.



Jeg vet ikke navnet på disse irisene,
det var en pakke med mange forskjellige sorter som ble kjøpt i hurten og sturten i høst.


Men flotte er de blitt,


og fargene er fine sammen.


Sommer phlox sådde jeg i våres,
de er også hvite, lilla og blåfarget.


Erteblomst og Heavenly blue som er sommerblomster.
Toppklokke, Trekantblomst, Fjellfokk\blågull, tårer og Riddersporer
er stauder. (tåren må overvintre inne).


Og jeg gamlefruen må jo så ungfruen i det grønne,
en festlig sommerblomst.

Klem fra Marit.

17 kommentarer:

  1. Spå masse fint i blått du har hagen din, det er kjempefint med blått ilamme alle de andre farene, det e æ og veldig glad i.
    Nydelige bilder.
    Idag har det tordnet og lynet og æ liker ikke det da !!!

    Men imorra og flere dager fremover er det nu meldt fint vær igjen, så da er det frem med vannkanna igjen hihi :P
    Ha en fin kveld, Marit.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  2. Nydelege iris ! Og at dei er utsprotne allereie !
    Eg har gamle løkar, lyseblå og mest av dei coboltblå. Dei brukar å blomstre rundt 20 juli.
    Nydeleg med så mange variantar, både av dei og av floks.
    Du har virkeleg ei skattekiste når det gjeld blomster :)

    Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Eine herrliche Blumenpracht!
    Schöne Tage,
    Luis

    SvarSlett
  4. Your irises are beautiful, Marit!

    SvarSlett
  5. Vackra blommor från trädgården. Här har solen skinit idag men nu på kvällen så har det kommit fram regnmoln. Ha det bra !

    SvarSlett
  6. Irisene dine er nydelige De heter Iris hollandica og er en løkblomst. Ha en fin kveld, Marit.

    SvarSlett
  7. Irisarna är ju bara sååå vackra det är en favorit hos mig Har många men de blommar inte varje år kan jag säga.
    Du har så fina bilder på dina blommor, jag njuter i fulla drag
    Ha en fin onsdag
    Kram Meta

    SvarSlett
  8. Hei! Nydelig! Jeg er så glad i blått og dette ga opptur. Anne

    SvarSlett
  9. Så nydelig og rikholdig i blått og hvitt!

    SvarSlett
  10. Så flotte kombinasjoner Marit!
    Og lekre collage du setter sammen:)
    Sol og regn...denne sommeren får vi litt av alt:)
    En fin kveld til deg:)

    SvarSlett
  11. Många vackra blomster! Blev så förtjust i dina vita Iris. Så enkla men ändå så vackra!/ Kram Titti

    SvarSlett
  12. Vad kul att se en vit / blå "tårar". Visste inte äns att det fanns. Såååå läcker!

    Sommarkram / Therése

    SvarSlett
  13. Flotte de er, hos meg blomstrer ingen av dem...

    SvarSlett
  14. Vakre iris, men den jomfruen var bare helt skjønn :) Jeg noterer meg bak øret at jomfruen må såes til neste år. Direkteså?
    Ha en finfin dag, tross regn. Da gjør det ikke så mye at jeg har sommerens siste maratonøkt på jobb i dag, vanlig vakt i morgen og såååååå ferie :))

    SvarSlett
  15. Iris'erne er rigtig flotte. Ind imellem er man bare super heldig med sådanne køb.

    SvarSlett
  16. Så fine billeder du har taget af dine smukke blomster! Lige nu er bare den allerbedste tid hvad blomster angår. Ønsker dig en dejlig dag!

    SvarSlett
  17. Nydelige blomster. Er veldig glad i blått (som liten ble jeg kalt lille blå, for jeg måtte alltid ha noe blått på meg)

    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett

Takk takk for dine ord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...