onsdag 8. mai 2013

Det vokser og det gror i drivhuset ja .

Til uka skal jeg begynne å plante ut stauder og sommerblomster.
De trenger å få mer plass og jord.
Jord ja, jeg har bestilt ett lass med hagejord, litt luksus men
utrolig fint å ha ett lager med god jord liggende.
Det er flere bed som må få en oppgradering i sommer,
og kjøpe alle de sekkene med jord er ikke noe alternativ.
En kan jo få jord fra andre som har hage og gravearbeide,
men da kan jeg få ubudne gjester som snegler osv så
den sjansen tar jeg ikke.


Salvie prosjektet mitt begynner virkelig å ta form.


Broksalvie ,,Blue Monday,, står med knopper.


Dette er de sortene jeg har sådd (har vist det før),
 det er så mange flotte så jeg viser de igjen.


Gyllenbær plantene er blitt ganske store med fin grønnfarge.


Og så må jeg vise frem denne Blodamarant ,,Oeschberg,,
Flott rødfarge under bladene, dette er en ettårig plante
med mørke røde blomster-ranker ca 70 cm høy.

....................................

Jeg minner om min Give Away som avsluttes 
på lørdag 11 mai.
Klikk HER hvis du vil være med.



God kveld.

14 kommentarer:

  1. Jeg bøyer meg i støvet for deg! Ettårig er ikke noe for meg enda, men kanskje når barna blir store. Krysser fingre for pent vær både hos deg og meg. Stor klem.

    SvarSlett
  2. Så masse flott! Gleder meg til å se senere hos deg.
    Finfin kveld til deg.
    Klem Christina

    SvarSlett
  3. Flotte salvier, for en samling! Jeg har sådd Praktsalvien i år, blir spennende å se fargen på denne.

    Og langt har de kommet, plantene dine!

    SvarSlett
  4. Så mange fine salvier. Spennede å se at knoppene kommer. Er det varmt nok til å plante ut nå? Lykke til.Ha en fin torsdag

    SvarSlett
  5. Visst är det skönt att äntligen få sätta ut de små i växthuset...och vad tomt det blev inomhus..hihi..

    Vårkram / Therése

    SvarSlett
  6. Hei
    Det var mange flotte salvier. Jeg lurer på om min kommer igjen i år. Til nå ser det litt mørkt ut.

    Jeg må nok kjøpe meg et lass med jord i sommer jeg også, alltid godt å ha.

    Ønsker deg en fin torsdag! klem

    SvarSlett
  7. Så mange flotte frøplanter du har! De begynner virkelig å bli store. Blodamerant har jeg aldri sådd, men tenker på det hvert år... Til neste år skal jeg så de...

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  8. Jag är galen i salvia! Och så är det kul med något som jag lyckas få att gro från frö. De gillar mig, av någon anledning. I år ska jag ha en röd salvia som jag glömt namnet på. Så kul också att det alltid är mycket action kring blommorna, mycket surr.

    SvarSlett
  9. Flotte salvieplanter du har, både no og når dei kjem i blomst. Det er nok lurt å kjøpe eit lass med god plantejord, det har du nok att for mange gonger. Eg fekk to traktorskuffer med velbrunnen hestegjødsel i går, av same sort som eg har fått dei siste åra. Så i dag skal tomatplantene få flytte ut i drivhuset dersom eg har krefter att når kassane er klar. Ha ein flott helgetorsdag.

    SvarSlett
  10. Härligt med egensådda plantor. Hos mig blir det bara luktärter och sommardahlia.
    Har dåligt med tid i år. Men alla mina pelargoner ca 30 st, får extra omvårdnad och flyttar in och ut efter vad väderprognosen.
    Dom får ju inte frysa ihjäl :)
    Go helg

    SvarSlett
  11. Så gøy å kunne sette ut så masse egenproduserte blomsterspirer.
    Skulle gjerne hatt drivhus, planene er klare og slik blir det nok en god stund fremover. Bare planer.

    Kos deg masse.
    Klem

    SvarSlett
  12. Du altså, skikkelig dyktig med drivhus og frøplanter. Du inspirerer, både meg og andre. Alltid moro å kikke innom deg, Marit.

    SvarSlett
  13. Så mye flotte salvier. Moro og inspirerende.

    SvarSlett
  14. Tusen takk for opplæring=) Jeg hadde ingen anelse om at dette var en salvie. Er de toårige? Eller er det en staude? Da jeg fikk dem av naboen i fjor, trodde jeg det var en sommerblomst, men i år dukket det opp mange små planter=) Vibeke

    SvarSlett

Takk takk for dine ord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...