lørdag 13. april 2013

Vårtegn og helgegleder.

Ja i dag har jeg hatt min første rydde dag i hagen.
Fin temperatur og solen tittet frem, timene bare fløy avsted
og jeg ble minnet på hvorfor jeg har savnet dette.


Nesten all snøen er borte og det har begynt å spire her og der.


Jeg har klippet bort tørre kvister og vimsa fra det ene til det andre.


Åsemor har fulgt meg som en skygge,
her har hun lagt seg i toppen av blod-bøken.


Blåbærene har begynt å få blader, persille, jordbær og gressløk
kommer med friske skudd.



Her har jeg rakt sammen litt løv og ,,,


her roter Åsemor den utover igjen,
og er kjempefornøyd med resultatet.

Dette er mitt bidrag til Vivishagerom Helgegleder # 22
og Vårtegn # 4 hos Elin, I hagen ved skauen.

God lørdag.

20 kommentarer:

  1. Åh,nå ble jeg litt misunnelig, så heldig du er som kan begynne med våronna ute. Her var det ca 10 cm med snø i dag tidlig, det gikk over til regn og så litt sol. Nå sludder det.
    Kos deg i hagen og god helg:-)

    SvarSlett
  2. Hvor er det godt med en lille hjælper i haven :) Min kat er også ellevild, fordi vi ENDELIG vil med den ud.
    Det er da en fantastisk udsigt du har ud over vandet. Det er tilladt at være en smule misundelig, ikke?

    SvarSlett
  3. Eg har rydda litt i hagen og i dag, heilt einig med deg, det var godt. Naboen kom med bukseselar til meg, så no vert eg anstendig og når eg held på. Triveleg at Åsemor og får delta. God helg, Marit.

    SvarSlett
  4. Her ligger snöen fremdeles i störsteparten av hagen, men jeg håper at jeg skal få en "rydde-drivhus-dag" i morgen.....gleder meg:-)
    Ha en fortsatt fin helg!
    Klem!

    SvarSlett
  5. Så heldig du er som kan holde på i hagen alt nå. Her er det for mye snø enda. Godt at du har Åse til å hjelpe deg ;-)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Å så deilig og få rydde og rake litt i hagen, æ har priklet de siste pottene mine i drivhuset idag, og fått ryddet opp i drivhuset, så nu skal bare våren og sommeren komme.
    Måttte le av åsemor, syns æ ser ho førr mæ der hun stuper i løv haugen din, slike bilder er artige og ha :)
    Ha ei fin helg.

    Lisbeth :)

    SvarSlett
  7. Go lördag och vi väntar oxå på sol och värme :)

    SvarSlett
  8. Så deilig at våren har kommet til deg! Morsomt med katten : ) Jeg har også to gode hjelpere i hagen : ) Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  9. Deilig når temperaturen blir så høg at ein kan nyte stunder ute.
    Du er godt i gong med vårvinna forstår eg :)

    Ha ein fin laurdagskveld :)

    SvarSlett
  10. Høres ut som en perfekt dag. Snart er det klart for våropprydding her også.

    SvarSlett
  11. Mmmm, det där ser ut som en riktigt bra dag för både dig och katten. :-)

    SvarSlett
  12. Så bra att du får lite hjälp av katten din! Måste säga att du har underbar utsikt över vattnet från din trädgård, jag skulle inte få något gjort i trädgården om jag hade sån utsikt, skulle bara sitta och njuta! Ha en skön helg!/ Kram Titti

    SvarSlett
  13. Kan godt skjønne at du har hatt en super dag i hagen. Så heldig du er som har en snøfri hage. Åh, som jeg gleder meg til våren og opprydding.

    Dette var en super helgeglede og takk for at du ville være med. Ønsker deg en fortsatt fin helg. Klem

    SvarSlett
  14. Oj, jammen har det kommet lenger hos deg enn hos meg her i Larvik? I går lavet snøen ned. 5 cm tykt lag når jeg våknet. Heldigvis forsvant det fort. Iallefall på sørsida. Men på nordsiden av huset ligger snøen enda tykk.

    SvarSlett
  15. Herlig - gleder meg til og styre litt i hagen jeg også :D

    Klem klem♥

    SvarSlett
  16. Wreszcie można rozpocząć prace w ogródku, ja też, na co czekaliśmy bardzo długo. Pozdrawiam wiosennie.
    Finally, you can start working in the garden, I also, as we waited for a long time. Regards wiosennie.

    SvarSlett
  17. Hei Marit! Er det ikke fantastisk å ha en hagekatt som følger med rundt i hagen. Nå kommer våren. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  18. Herlig......hjå deg har virkelig våren komt med stor fart. Kjekt å få starte opp igjen i hagen og deilig å sjå at det stikk opp spirar.
    God helg vidare, frå MarJE.

    SvarSlett
  19. Så deilig å kunne jobbe i hagen igjen.

    Ha en flott dag!!
    Klem

    SvarSlett
  20. Å, dette så nydlelig ut! Gleder meg til det bli min tur:)
    Snø som er borte og spirer på gang - flotte vårtegn!

    SvarSlett

Takk takk for dine ord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...