søndag 17. mars 2013

Vårtegn 2013 uke 1

Elin med bloggen I hagen ved skauen oppfordrer oss til å
vise vårtegn fra vårt langstrakte land.

Her hos meg er det full vår med løker og blomster i hagen,
he he nei her er våren satt på vent.
Nysnø og hvit så langt øye kan se, men vårtegn er det jo
noen av her i vestfold nå i mars.


Kulden vi hadde tidlig i uken har gitt seg så noen påskeliljer
kan pynte opp litt ute.


Vårtegn hos meg hvert år er å få far i huset til å bære opp
store planter som har overvintret i kjelleren.
Engeltrompeten ble kraftig beskjært i høst,
men nye kraftige skudd kommer på stammen så den blir
sikkert flott i år også.
Fiken planten strutter med nye skudd og en knopp,,artig,,


To tårer har jeg greid å holde liv i,
og nå gleder de meg med knopper og ser kraftige og sunne ut.


Som sagt er det snøvær her, men våren må gå sin gang
for småfuglene.
De synger og jeg ser de er på boliginspeksjon i fuglekassene mine.



Dette bilde er ikke fint NÅ, men under blodbøka har jeg
satt masse løk i høst.
Jeg tenkte å vise ett bilde fra samme plass hver uke,
og forhåpentligvis blir det fargerikt og fint om en stund.


Vil du være med eller nyte vårtegn klikk HER.

Jeg ønsker dere alle en fin søndag.

16 kommentarer:

  1. Fina vårtecken du visar, man längtar verkligen nu! och vill inte gärna titta ut på all snö.
    Trevlig söndag.
    Kram Lotta

    SvarSlett
  2. Herleg vårinnlegg Marit.
    Du har mykje fint i vente, det er sikkert og visst !

    Fin søndag til deg òg.
    Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Fine vårtegn du viser! Ja, det ser ikke vårlig ut når en kikker ut, men denne nysnøen tærer på den som ligger der fra før. Fucksiaknoppene ser flotte ut!
    God søndag, Marit!

    SvarSlett
  4. Så flotte vårtegn! Det er godt at denne nysnøen tærer på den som ligger under, for da smelter det kanskje fortere når det en gang blir varmere. Flotte fucksiaknopper!
    God helg, Marit!

    SvarSlett
  5. Selv om snøen ennu ligger hos dæ, så viser du oss fine vårteng, den tåren din så skikkelig kraftig og fin ut, æ e ikke så flink og la blomstrene ovevintre i kjelleren, kjøper heller nye.....
    Men noen overvintrer hos mæ da :D
    Her blåser det masse idag og er 3 plussgrader og noen bare flekker er begynt og vise sæ her i hagen min :)

    Ha en fin søndag, og takk for alle de koselige kommetarene du legg igjen hos mæ :)

    Lisbeth ;)

    SvarSlett
  6. Her var det mange fine vårtegn. Blir spennende å se løkene sprette under bøken din til våren:) Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  7. Den kassa med påskeliljer var veldig koselig! Det er egentlig godt å se at andre også sliter litt med vinteren enda, men tiden går fort, og snart så kommer våren :)

    Klem Vivi

    SvarSlett
  8. herlige vårteikn hos deg. Det tek si tid med vinteren i år men her er det snudd no. I dag passerte det +8 grader og det smeltar i rekordfart...heldigvis.
    Våren kjem nærmare og nærmare for kvar veke no og det kjennest deilig.
    God Søndag vidare, klem frå MarJE.

    SvarSlett
  9. Vårtegn kan være så mangt :) Jeg tenker at fuglesangen ute er et ganske sikkert tegn. Her også :) God søndag!

    SvarSlett
  10. Fine vårtegn, liker veldig godt bilde med fuglen.

    Fin søndag til deg.
    Klem

    SvarSlett
  11. herlige vårtegn!
    Spennende med fikentreet ditt. Jeg har lenge hatt lyst på et selv, men hittil har det bare blitt med ønsket. Får du noen fiken til å modne?
    Her er det også snø ute, kaldt og blåsete, men det drøyer forhåpentligvis ikke så lenge før man kan ta med seg kaffekoppen i hånda og rusle en tur ute og kikke etter spirer og grønt.

    SvarSlett
  12. Hei og hopp !
    Ja ikke mange vårtegn her heller - det snør og snør men de melder en knakande fin påske - så det ser jeg frem til :)
    Artig å følge med på prosjektene dine Marit - håper våren kommer snart i hagen din :)
    Hilsn fra nord !

    SvarSlett
  13. Takk for nydelige bilder som minner om vår.
    Så lurt å plante løker under blodbøka. Det skal jeg notere meg til høstens "To do-liste".

    Ny nydelig uke ønskes.

    SvarSlett
  14. Här var det fina vårtecken som du lagt ut. Ha det bra !

    SvarSlett
  15. Du Marit, det bilde av blåmeisen inne i hjertet var perfekt! Det må du bruke mer:)
    Ellers mange fine vårtegn hos deg. Jeg reagerte litt i starten. Full vår i Vestfold - hvordan er det mulig? Men "heldigvis" er dere i samme båt som oss.
    Så hyggelig å ta plantene opp fra kjelleren. Hvor plasserer du dem da? Rett inn i stua blir vel for varmt?
    Takk for at du er med og deler vårtegn!

    SvarSlett
  16. Hei, så nydelige bilder Marit! Flink du er :)

    Klem, Anne <3

    SvarSlett

Takk takk for dine ord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...