søndag 6. januar 2013

Helgegleder hos Vivishagerom.

Vi har hatt en mild og fin første helg i januar.
Noen turer mellom ski og hopprenn har det blitt,
ja jeg er litt sportsgal så da handler det om å planlegge tur
mellom renn, middag og dagslys he he.


Noen timer med sol har vi også hatt i helgen.


I hagen er det ikke mange fargene men frøhus og
visene blomster titter opp av snøen.


Vi hadde ganske mye snø men etter mildværet har
det sunket sammen.
Jeg regner med at vi får mere snø og flere kuldegrader
 så veden er nok borte innen våren.


I planterommet har jeg satt på varmeovn og det nærmer
seg 15 grader.
Jeg har satt noen frø som står oppe i varmen for å spire før
jeg setter de ned her.



Eller har jeg bakt noen boller og det smakte vist
for nå er det tomt.

Jeg ønsker dere en fin søndag og en fin
ny januar uke.

Dette er mitt bidrag til Helgegleder hos Vivi.

12 kommentarer:

  1. Åh, det er så fint ute nå. Jeg gikk meg en lang tur i dag, og jeg nyter snøen og lyset og alt rundt meg.

    Godt å kunne kose seg inne også med sport og nybakte boller. Her ble det bakt i går, og det falt i god smak.

    Kjempe hyggelig at du ville være med på Helgegleder, Marit.

    Ønsker deg en kjempe fin kveld, og en ny fin uke. Klem Vivi

    SvarSlett
  2. Deilig å kome seg ut å nyte den friske lufta og dagslyset medan det er på topp.
    Spennande tider med frøsåing og så supert planterom.

    Skjønnar godt at dei fristane bollane er borte vekk...dei såg virkelig smakfulle ut.

    Flotte helgegleder hos deg :)

    Klem frå marJE.

    SvarSlett
  3. Titter innom for å
    ønske deg et godt nytt år,Marit.
    Fine bilde du viser.
    Har kjøpt meg mye nye frø.
    Planterommet mitt skal også gjøres klart.
    Det kribler i mine
    fingrer til å starte opp igjen.
    Ønsker deg en fin uke i det nye året. Klem

    SvarSlett
  4. Härligt att vara igång med de första sådderna, jag tänker så lite nu i veckan, vi har ingen snö kvar så förtillfället är det verkligen vårlikt....men det ändrar sig säkert igen.
    Ha en bra start på veckan!
    Kram

    SvarSlett
  5. Assistent fine bilder fra vinterhagen din. Vi har ikke noe som ligner engang. Her er snøfritt, +8, vått og tåke

    SvarSlett
  6. Fine vinterbilder fra hagen:)
    Så kjekt med planterom - det (også) har jeg lyst på!
    Bollene så nydelige ut, så ikke rart det er tomt for dem.

    SvarSlett
  7. Så flink du var i går da, for jeg bel bare sittende foran tv helt til hopprennet var slutt. Når det er så mye å se på i en helg, må jeg innrømme at det er litt for lett å bli sittende fast i godstolen... ;-)
    Det er enda mere snø her enn hos deg, så det er nesten deprimerende å se all snøen ute nå. Lykke til med frøene! Håper de spirer fort hos deg :-)
    Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  8. Så fine vinterbilder.
    Hos oss har det vert skikkelig vår-følelse ute med nesten 10 grader og litt duskregn. Ikke mye vintervær å spore, men det kommer nok.
    Ha en flott dag.
    Klem

    SvarSlett
  9. Før satt æ klistra til tv skjermen når vinter sporten satte igang, men som årene går har intressen dabbet av,så blir så fryktelig trøtt av og se på tv om dagen, syns det holder at tv står på om kveldene.
    Man ser jo på nyhetene og sporten om kvelden korsen det gikk med de innvolverte utøverne,
    Så sport ser æ fryktelig lite av, selv travløpene ser æ sjelden på, kun når det er trav fra nord norge :)
    Fine bilder, dere har jo masse sne, her er all sneen vi fikk like før jul borte igjen ;=O

    Ha en fin kveld, Marit

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  10. Heia fru Marit og godt nytt år til deg ! Ser du er godt igang med ny hagesesong - spennende - og fine bilda fra vinterhagen din :-) Her er det bare helt gått - ikke en snøflekk i hagen....

    Hilns Liva

    SvarSlett
  11. Godt nytt år, Marit!
    Ja, du får det til...både planting og baking tar du som en lek mellom sport og andre gjøremål.
    Ønsker deg ei god uke.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  12. Hej! Här snöar det för fullt och är -0,1 grader. Det är snart dax att plocka bort julsakerna igen. Ha det bra !

    SvarSlett

Takk takk for dine ord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...