lørdag 25. august 2012

Nå er det nok ,,,

Med å luke i denne skråningen , jeg var så lei av å stå med
rumpa i været og det verste er at det var til ingen nytte.
Jeg rekker ikke å snu meg før skvalderkål  ,kløver og reve-rumper 
tyter så freidig opp blant blomster og planter.


I dag har jeg spadd og klora meg gjennom halve bedet .
Noen planter skal tilbake og noen nye som trenger å flyttes
skal plantes her.


To trekantblomst som er gjemt bak i ett bed og som ingen har 
sett siden i fjor sommer skal plantes i skråningen og jeg finner
nok noe mer.
Men det er faktisk litt luksus å ha litt plass som ikke er beplantet.


Her har jeg gjort klart ett bed der jeg skal ha liljer.
Jeg skal flytte dem når de er ferdig med blomstringen.


De bør jo stå slik at de synes når de er så flotte.


Under epletre dukket disse opp ,,jeg husker jo at jeg plantet dem
he he,, men jeg ser jo at de kan ikke stå der.

Jeg hadde spart meg for mye jobb hvis jeg hadde planlagt
litt og lest på plantelappene , men enkelte ting lærer jeg aldri.


Ha en fin Lørdag , jeg har kjøpt Lotto i dag så
jeg regner med å bli ganske rik i løp av kvelden.
Og det er en god følelse så lenge det varer.

9 kommentarer:

  1. Fast det är arbetssamt så blir det ofta ett bra resultat. Fina liljor som säkert passar bra på nästa ställe. Ha de gott.

    SvarSlett
  2. Litt av ein jobb å få vekk allt som ikkje skal vekse slike plassar. Det er no så merkelig kor godt slikt skvaller rusk og rask skal like seg. Men deilig når det er gjort og ein kan plante på nytt og berre drøyme om kor vakkert det vil verte :)))
    Det blir nok ein draum til neste år skal du sjå.
    Ja no regnar eg med det sitt ein millioner i andre enden :D
    Klem.

    SvarSlett
  3. Sukk..ja,mye jobb med flytting av planter..men god kveld til deg fra meg!:)Det blir BRA!:)Klem fra Else Britt

    SvarSlett
  4. Du har de dejligste blomster i haven stadigvæk! Her er alle sommerens blomster ved at være væk - der er kun hortensia og roser tilbage. Klem og god søndag til dig!

    SvarSlett
  5. Hei Marit!
    Med hue ned og rompa opp, det høres kjent ut. Kjedelig, men noen ganger så må man bare.
    Eget liljebed, det hørtes kjempe flott ut. Gleder meg til å se blomstringen til neste år!

    Ønsker deg en fin søndag! Klem

    SvarSlett
  6. Du har endnu fine blomster i haven.
    Dit ny bed skal nok blive godt.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig søndag.

    SvarSlett
  7. Heia Marit, håper du blei rik igår på Lotto kupongen din :)

    Ja, det e godt og få luket opp ugress, det vokser jo fortere enn vi vil, kjedelige greier og man får så vondt i ryggen av det og :O)

    Lilje bedet ditt kommer til og bli flott til neste år, du har det så fint i hagen din.

    Ha en super fin søndag, her e det gråvær og 12 g, ikke noe og rope hurra for :O)

    Klem.

    SvarSlett
  8. Så vakker ein hage!!

    Fortsatt god søndag :-)

    SvarSlett
  9. Vilket jobb du har att gräva upp rabatter! Det blir säkert fint. Du har väldigt vackra blommor. Och så hoppas jag att du vann på Lotto!

    SvarSlett

Takk takk for dine ord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...