fredag 24. februar 2012

Våren er nær...

Det merkes på Åse,,pusen,, Mjauuu mjauuu , i dag måtte hun ut og få luftet seg og jeg måtte få en liten pause , jeg vurderte seriøst hørselsvern.

Hun skal til dyrlegen ganske snart for kasterering.

Våren merkes også på vegen , UP Buu buu er ute å stopper de som tråkker litt hardt på gassen (jeg ser det fra vinduet mitt) nysgjerrig jeg NEEEI.

Mellom møkkete snø og rusk titter det frem litt grønt og sier
hei , her er jeg.

Det er rart de greier å holde den fine fargen på bladene gjennom vinteren.

Timian er klar fra første stund , bare begynn og høste å bruke meg
sier den ,,tror jeg,,

Jeg har begynt litt i drivhuset , så jeg har satt urtene der .
Det står en ovn der som er på om natten men jeg må prøve meg litt
frem , jeg vet ikke helt hvor kaldt det er på nattestid.
(har satt ut noen stakkars prøveplanter) 


Fredag igjen , god helg og husk å kos dere.

9 kommentarer:

  1. Kjempefine bilder! Kan tenke meg at pusen nå koser seg. Hunnkatten vår Nadina er også våryr, og hun har allerede hatt sin første løpetid.

    Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg!:)

    SvarSlett
  2. fiiine Åse! Kan skjønne det er godt å komme ut...alle de gode luktene som florerer nå!
    Her har det blitt kaffe i sola i dag, helt herlig! Nyt fredagen Marit, håper helga blir like mild og god som dagen i dag har vært! - blir nok ordnings i drivhuset nå ja....;)
    klem fra meg!;)

    SvarSlett
  3. Fine bilder av pus og planter.Var UP kontroll her i bygda i går kveld,resultatet var 33 bøter og en mistet lappen 79 i 50 sone :o Har hatt 3 kontroller på en mnd.
    Her er det snøfritt,regn og vind,men det er meldt bedre til i morgen.
    Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  4. Herlig...nå merker en sola tar og det drypper og smelter...
    Fine vårbilder:)
    God helg:)

    SvarSlett
  5. Du har jo koselige vårtegn i hagen! Så herlig tid vi går i møte nå. Det merkes vel på katten ja, at våren er kommet :))
    Primulan var super fin!

    Ønsker deg en fin fredagskveld. Klem Vivi

    SvarSlett
  6. Det er nå godt UP har råd til å drive litt preventiv virksomhet...synes det er sjelden de er ute for å ta "verstingene" her!
    Ja i sør kan dere glede dere over at det spirer og gror...men vi er jo ikke vant med annet enn hva vi har på denne tiden...snø...og det er nok ski som vi føler for, bare det blir noen grader varmere så!
    Ha ei riktig så god helg, Marit!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  7. Ja du, nu är våren på gång. Katterna skriker och fåglarna kvittrar som tokiga. Ha en fin kväll.
    Kram Annika

    SvarSlett
  8. Så koselige bilder! Det virker som om våren er på vei! Fortell gjerne senere om hvordan det går med urter i drivhuset så tidlig- håper jeg kan bruke mitt så tidlig neste år:) Ha en riktig god helg med masse mys og kos:)
    (jeg har lånt en datamaskin og på denne får jeg lov til å skrive på veggen din!)
    Maria:)

    SvarSlett
  9. Nydelig pus du har! Ja, det er deilig at det går mot vår. Ha en fin helg!

    SvarSlett

Takk takk for dine ord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...