søndag 10. april 2011

Gåsetrekk og hvitveis ,,,

Jeg hører dem på lang avstand de kakkler
og kjefter ,det har sikkert vært en 7-8 ploger
som har flydd over her i dag.

Ikke alle greier og holde plassen sin
og da blir det bråk.


Hvitveisen har kommet til Sand.

Humler og bier er nok glad for de første
vårblomstene.


Dette er krokusen til naboen .
mine er ikke kommet ennå.

Blått er flott,,,,


Det eneste som var dumt denne helgen
er at jeg må nok finne fram skrapa og
malekosten , utemøblene mine skriker
etter førstehjelp.



Håper alle har hatt en fin helg.

10 kommentarer:

  1. Takk for at du la igjen en kommentar i bloggen min :)

    Da jeg så bildet av hvitveisen, kom barndommens vårfølelse tilbake. Her jeg bor finns det ikke hvitveis, virkelig synd..

    Ønsker deg en fin vår!

    SvarSlett
  2. Det var mange vårtegn - og flotte bilder! Det er en fantastisk tid vi er inne i nå!

    SvarSlett
  3. Herlige vårbilder og synlige tegn på at våren nå er kommet. At endene i flertall også kommer er jo det sikre tegn. Du er ikke den eneste som har utemøbler som skriker etter litt pleie.. vinteren setter spor.
    Ha en herlig søndagskveld!
    Klem fra Anne Karin

    SvarSlett
  4. Fine vårbilder :D Krokusen har ikke poppet opp her heller, men i dag har jeg observert både blåvei og humle :) Hurra for våren!

    SvarSlett
  5. Ei herleg tid vi er inne i no. Flotte bileter spesiellt av fuglane. God søndagskveld. Takk for at du legg att kommentarar i min blogg. Eg fekk lyst å sjå på din då, og flott er den

    SvarSlett
  6. Nydelige vårbilder du viser oss, syns æ hører våren klukke :)
    Her hos oss har det regnet og sluddet i helga, men vi håper nu på bedre vær snart , vi og.
    Ha en fin kveld, Lisbeth :)

    SvarSlett
  7. Artig bilde av gåsetrekk! Hvitveis og krokus ja, nydelige bilder! Jeg tenker nok at dine også kommer snart!
    Skraping og maling av hagemøbler er kanskje ikke det hyggeligste som finnes, men de blir så utrolig pene etterpå!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  8. Härliga vårbilder, dom gässen måste ha bjudit dig på ett riktigt kackel! Pensel, och hammare, måste snart fram. Varför gör man inte sånt i oktober undrar jag varje år, för nu vill man jag ta allt i bruk.. nåja, gott att vi inte blir arbetslösa :)

    SvarSlett
  9. tack för kommentaren:)
    vilka vårbilder,här har vi 2 dm. snö kvar.

    jo,lite fix brukar det vara med utemöblerna./kram jejje

    SvarSlett
  10. Nei, nå må jeg til skogs å sjekke hvitveisen. Kan ikke være bekjent av å bo på sørvestlandet og ikke være først ute! Herlige bilder som får vårblodet til å bruse! Gåsetrekkene gir en helt spesiell stemning, tenker nå om våren; "hjertelig velkommen tilbake" eller om høsten kjennes en litt vedmodig tyngde.

    SvarSlett

Takk takk for dine ord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...