tirsdag 12. april 2011

Det spirer og gror ,,,

I dag er det innedag med regn og blåst . Men det dukker opp
noen små vårtegn inne også.

Her har det kommet en pen hvit blomst.

Jeg satte denne i kjelleren i høst og tok den opp i februar og med litt
vann og lys er den finere en noen gang.
(jeg vet ikke hva den heter , er det noen som vet)

Timian.


Tomat.

Agurk.

Alt gror i en kjempe fart , men nå får jeg drivhus
 snart og da kan jeg få stua mi tilbake , det er flere
som setter pris på det.

Jeg har en tendens til og drasse med meg røtter
og andre rariteter hjem når jeg er på tur .
Det passer fint i steinbed .

Litt morsom ,,,,

Fint å ha noe og se på når det er innedag.

8 kommentarer:

  1. Jeg tror det er en solanum - blomstene ligner veldig synes jeg. Men jeg er slett ikke sikker! Den var jo uansett blitt riktig flott hva den nu enn heter. Den treroten hadde et artig "ansikt"! Takk for kommentar hos meg.
    Ha en fortsatt fin dag.

    SvarSlett
  2. Ligner veldig på potetplante (Solanum), men jeg er ingen ekspert! Fine bilder av dyrket og funnet :-)

    SvarSlett
  3. Så hyggelig at du får deg drivhus! Gratulerer, der kommer du til å storkose deg masse! Det gjør jeg =)
    Kule trerøtter gjør seg veldig godt i bedene, ja! Og dine var jammen flotte! Må ha meg en tur og lete selv, tror jeg!

    SvarSlett
  4. Det er nok den hvite varianten av solanum, potetblomsten.mange har den i blått,men den hvite er delikat syns jeg :)
    Heldig...drivhus...:))

    SvarSlett
  5. Hei Marit! Koselig blogg du har. Og du virker RÅ på urter. Urter vil jeg ha mye mer av. Jeg også MÅ få meg drivhus, men tviler på at det blir i år heller. Jeg også har en noe frodig stue for tiden og for ikke å snakke om badegulvet! Lykke til med drivhusplaner! Hilsen Marit. Ja, jeg heter det jeg og!

    SvarSlett
  6. Hei igjen! Jeg så at du ville legge deg som følger hos meg. Jeg kan ikke se at du har gjort det! Jeg har lagt meg som følger hos deg og! Hilsen Marit

    SvarSlett
  7. Skal si det spirer og gror inne hos deg, så heldig du er som får drivhus.
    Innom for å ønske deg en God Påske.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  8. Hyggelig å oppdage nye hager. Her var det mye spennende å lese og kikke på. Det er kun plassen som begrenser såingen, så et drivhus høres flott ut. Riktig god påske! Hilsen Grethe

    SvarSlett

Takk takk for dine ord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Søk i denne bloggen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...